De laatste dag - wist u dat......

26 september 2012 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Zo de reis zit er op, ik hoop dat jullie ons goed hebben kunnen volgen en daar ook van genoten hebben. Onze vakantie is weer een zeer geslaagde geweest en weer hebben we na zoveel jaren veel indrukken opgedaan en andere zaken geleerd van dit inmens grote land met zijn onbeperkte mogelijkheden.

Maar ondanks alles wist u dat ?

Ik nu dit zit te schrijven terwijl Ania probeerd met onze inkopen beneden het gewicht te blijven.

watch for the rocksDe amerikanen bezorgd zijn en bang dat we iets zullen misen van de mooie natuur en daarom overal borden plaatsen met de tekst "watch for the rocks", maar dit doen we de hele dag al. Er zijn alleen maar rocks om ons heen.

Dat tanken alleen maar kan als je een postcode invoert op je creditcard en dus onze postcode niet accepteerd. En dus je dan maar iets moet verzinnen. En dus de pomp het weer niet snapt. En dus je de boel staat op te houden.

Ipad soms echt veel meer weet dan tommetje.

Wapens in amerika alleen maar legaal te krijgen zijn als je gescreened bent door de FBI.

De Aztecen indianen eigenlijk Pueblo indianen zijn of toch weer niet of wonen ze nu alleen maar in het aztecen gebied, ik denk dat ze het zelf niet eens weten.

De indianen lang lang geleden geen ramen hoefden te zemen of stofzuigen , de stoep niet hoefden te vegen. Maar wel een hele grote en diepe tuin hadden. Soms wel zo n 1000 meter diep.

White Sands (57)White Sands geen zand is maar kalk en dus dit heel verdacht klinkt.

De Amerikanen Colombus een leugenaar vinden omdat Amerika ook al een paar miljoen jaar bestaat en echt niet sinds 1492.

De indianen langzaam hun eigen land terug winnen door alles heel commercieel te maken.

De koffie naar slootwater smaakt volgens de nederlanders en Wallmart dat in de gaten heeft en ze speciale koffiesmaakmelk op de markt heeft gebracht.

Obama zichzelf aardig uit de markt prijst zo langzamerhand met al die sociale ingrepen en hij vervolgens veel mensen de dupe heeft laten worden. En al zijn beloftes niet heeft waar kunnen maken.

motorrijderRoute 66 al lang niet meer bestaat maar wel in ere wordt gehouden en de amerikanen er best verdrietig om zijn.

Je in verschillende staten geen helm hoeft te dragen maar hem wel bij je moet hebben mocht je een staat inrijden waar het dan weer wel moet.

De brandstof 2 x duurder is dan in 2009 maar nog steeds maar de helft bedraagt van onze brandstof.

adopt the highwayAls je je verveelt met je huis schoonmaken dat je dan in Amerika een rijksweg of binnnenweg kan adopteren en die kan je danl onderhouden.

Als je gaat winkelen bij de outlet stores je je wapen in de auto moet laten op een veilige onzichtbare plaats.

Bumperkleven achter campers heel normaal is.

Ik nu genoeg heb van het tikken en onzin uitkramen lol, ik ga de serieuse wereld straks weer in.

Tot volgend jaar.

1. Mireille:
    27 september 2012
    Haha leuk verhaal opa en leuke weetje's ik Myron.
    W hebben zeker genten van alle avonturen!! Maar ........ Ik ben ook wel weer blij dat ik jullie morgen kan gaan halen hoor.lekker weer met zijn allen de dagelijkse sleur. Hahaha
    En zoals het gezegde is OOST WEST THUIS BEST! Tot straks pappie en beetje mammie.
  2. Sandra:
    28 september 2012
    Bedankt voor die routebeschrijving naar de uitgang van Excalibur! En vooral dat we langs die ene automaat moesten lopen. We zijn 2 dollar rijker! Lol

Jullie zijn inmiddels al een end op weg naar Rotjeknor. Wij hebben nog 1 dagje te gaan. Wie weet komen we elkaar volgend jaar weer ergens tegen.

Groeten van de pocket vriendinnetjes, Monique en Sandra