6 september Phoenix Scottsdale, Arizona

6 september 2012 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

skyline ManhattanJippiejaje, ik zie palmbomen, torenhoge cactussen en olijfbomen. Hier moet het lekker weer zijn. Terwijl de bestuurder van het vliegtuig met zijn voet op het rempedaal probeerd nog voor het einde van de baan die kolos te stoppen zit ik neusje te drukken tegen dat kleine ruitje. Kan niet wachten om daar in mijn korte hempie te lopen. Eenmaal buiten was het toch even slikken want als jullie weten wat 110  graden Fahrenheit betekent voor een Nederlander die net als een eskimo altijd met ijspegels aan zijn neus loopt. Ik denk zelfs dat een echte Eskimo in een temp van 43 graden Celcius gebarbiekjuut wordt. Maar je hoort mij nog niet klagen hoor. Eerst nog even de tijd aangepast op mijn foon want we zijn weer 3 uur achteruit gegaan dus Nederlandertjes jullie zijn onze toekomst we lopen 9 uurtjes achter nu.

Our carZo even busje in met mijn Pooltje en de SUV ophalen om vervolgens naar ons motelletje te tuffen. Voor  degenen die ooit een auto gaan huren in de States, even op je tellen letten want altijd prijst men een grotere auto aan terwijl je de bestelde auto nog moet leren besturen. Dus niet doen en ook oppassen welke verzekeringen je afsluit. “No, not nessecary, we have also our budget”, haha. “Yes but this is America and you want to drive in comfort”. We zijn er niet in gestonken en hebben zeker geen spijt. Voor de autofreaken het is een Chevrolet Traverse LT , pfft, ik kom net boven het stuur uit.

ChevyMaar goed autootje geboekt en toen naar de garage. Het voordeel is bij Alamo dat er een rij auto’s staat waar je dus een keus kan maken welke je wilt hebben zo stonden er Nissans, Jeeps, Fords en ga zo maar door,  maar gezien het formaat van onze koffers hebben we voor een Chevy gekozen. Even meneer Tom geïnstalleerd en toen de weg naar motel vinden. Ja meneer Tom mag ondanks sommige foutjes vorig jaar toch wel weer mee, altijd makkelijk als je in de buurt van je bestemming wilt komen.

Scottsdale DowntownNa een rit van 19 kilometer dus ongeveer 12 mijl eindigden we in een Old en New cowboy stadje Scottsdale genaamd. Nieuw omdat er een groot gedeelte nieuwbouw staat maar wel in de oude stijl gebouwd, je kent het wel, een aantal huizen naast elkaar met zo’n balustrade ervoor en natuurlijk zijn dit hoofdzakelijk winkeltjes. Maar ook het oude Scottsdale staat er nog en dit is even zo leuk en zeker mooi, hier gaan we morgen even een kijkje nemen. De restaurants als Olive Garden, Denny’s en zo, zijn hier natuurlijk ook weer te vinden, want eten zullen ze niet snel verleren die Amerikanen.  Wij hebben even een snelrestaurant in een food corner genomen en dat is zeker zo lekker maar het voordeel is dat je zelf makkelijker kan bepalen wat je wilt eten.(helaas is het niet helmaal gratis, lol) Rondje gereden ter orie-entatie en terug naar de motel kamer om ons te vermaken achter de airco die naar onze mening de temp haast niet kan dempen. Dit verhaal even afgemaakt en dan bedje maar weer in.

ScottsdaleLieve vriendjes en vriendinnetjes, dit was het weer een dag reizen sky high, morgen gaan we van de omgeving genieten en Phoenix even verblijden met een bezoek en dan met volle tank de woestijn in tussen cactussen door.

1. Mireille:
    7 september 2012
    Ik kan er niets aan doen maar ook hier bij dit verhaaltje moet ik weer even lachen maar vooral omdat ik de meeste dingetjes wel voor me zie. Jij met je neusje tegen een raampje aangedrukt als een klein jongetje zo blij en enthousiast om het vliegtuig uit te stappen! Alsof je losgelaten wordt in een snoepwinkel.hahaha. En hoe meer ik lees hoe nieuwsgieriger ik word! Ooit hoop ik ook nog zulke reisjes te kunnen maken want het klinkt en ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit. Vooral blijven schrijven want da's voor mij echt een naar uit kijker van de avond. Dikke kus weer vanaf hier Ned. 28 graden dus lekker gewoon zomer en DROOG!
  2. Mireille:
    7 september 2012
    Ik moet nog ff 1 ding kwijt MOOIE KAR MAN!!!